ru
ua
ru
ua

Як вибрати автомобільний компресор

Чи є автомобільний компресор обов’язковим аксесуаром для автомобіліста — єдиної думки немає. Більшість автолюбів, які періодично тільки підкачують шини, можуть обійтися й без нього. Але для того, хто дійсно багато їздить, це обов’язкове обладнання. Також автокомпресор може стати чудовим подарунком будь-якому автомобілісту.

Типи компресорів

Усі автомобільні компресори можна розділити за принципом дії на поршневі та мембранні. І ті, й інші мають свої плюси та мінуси. У продажу здебільшого представлені поршневі моделі.

У поршневому компресорі повітря стискається завдяки зворотно-поступальним рухам поршня, сполученого з кривошипом. Сам кривошип приводиться в дію електродвигуном постійного струму через редуктор. Перевагою цієї схеми є висока продуктивність і здатність забезпечити більший тиск, як порівняти з мембранними. Але є важливий нюанс — продуктивність у такому разі залежить від об’єму циліндра, а чим більший циліндр, тим важчий і габаритніший сам пристрій.

Крім того, поршневі компресори можуть помітно нагріватися під час роботи.

Щоб уникнути перегрівання механізму, рекомендується робити перерву, якщо тривалість роботи через певні причини перевищила 15-20 хвилин — в інструкції зазвичай вказується максимальний цикл роботи.

У мембранному компресорі повітря нагнітає мембрана, виготовлена з гуми або іншого еластичного матеріалу. У такому пристрої практично немає деталей, що труться, за винятком підшипників. Тому заведено вважати, що компресори цього типу рідше виходять із ладу. Однак продуктивність мембранних моделей падає в морозну погоду, оскільки на холоді гума втрачає еластичність.

У мембранних компресорів є обмеження тиску, зазвичай не більш як чотири атмосфери. Але здебільшого цього цілком достатньо, тиск у шинах сучасних автомобілів за умовами експлуатації рідко перевищує три атмосфери. Винятком можуть бути тільки вантажівки та важкі позашляховики.

Автомобільний компресор

Характеристики

Основними робочими характеристиками автомобільного компресора є продуктивність і максимальний робочий тиск. Крім того, пристрої для автомобілістів можуть мати різні джерела живлення.

  1. Продуктивність компресора вимірюється в літрах за хвилину. Чим вище це значення, тим швидше компресор накачає шину. Показника 30-40 л/хв вистачить, щоб компресор накачав колесо 15 діаметра за дві-три хвилини. Але, якщо у вас позашляховик, то такої продуктивності може забракнути. У такому разі краще придбати компресор із продуктивністю 50-70 л/хв.
  2. Максимальний тиск найчастіше не перевищує десяти атмосфер для поршневого компресора та чотирьох для мембранного. Цифра, зазначена в паспорті, не завжди точно відповідає реальному значенню. У деяких специфікаціях можна прочитати, що компресор видає тиск 300 фунтів на дюйм, що дорівнює приблизно 20 Атм — такого значення в портативного автомобільного компресора не може бути в принципі.
  3. Тип живлення. Автомобільні компресори можна під’єднувати або до 12 В розетки в салоні автомобіля, або безпосередньо до акумуляторної батареї. Потужні моделі з високим споживанням струму під’єднуються тільки до акумулятора й обладнуються затискачами типу «крокодил». Трапляються також акумуляторні моделі, батарея яких заряджається від побутової мережі 220 В, і її повного заряду вистачає, щоб із нуля накачати два-три колеса середнього розміру.

Вам може бути цікаво

Як вибрати домкрат

Критерії якості

Важливо, щоб компресор мав повітряний фільтр. В іншому разі у сполучення поршень-циліндр потрапляє пил, внаслідок чого згодом механізм зношується, і продуктивність компресора падає. Також варто звернути увагу на матеріал, з якого виготовлений поршень. В ідеалі він має бути виготовлений із високоміцної легованої сталі та добре відполірований. На практиці це не завжди так, і для економії циліндр може бути виготовлений з оцинкованої сталі або зі сплаву на основі алюмінію.

Більшість компресорів обладнані манометрами, які розрізняються як за заявленим класом точності, так і загалом за своєю здатністю адекватно вимірювати тиск. Якщо показання приладу викликають сумніви, можна звірити його показання з показаннями стаціонарного манометра на СТО з вищим класом точності.

Цифровий манометр зручніший, ніж стрілковий. Стрілка аналогового манометра зазвичай коливається під час роботи компресора, що ускладнює контроль рівня тиску. Цифровий манометр позбавлений цієї вади.

Додаткові можливості

Поршневий автомобільний компресор

Однією з додаткових функцій сучасних компресорів є можливість програмувати електронний манометр на певний тиск (система «Автостоп»), після досягнення якого компресор автоматично вимикається.

В автокомпресора може бути така функція, як відкачування повітря. Вона стане у пригоді, наприклад, якщо потрібно швидко згорнути та скласти надувний човен. У низці моделей є клапан для випускання тиску. У поршневих компресорах також може бути термореле, що захищає пристрій від перегрівання.

Якщо до комплекту входить набір перехідників (штуцерів), то використовувати такий компресор можна не тільки за прямим призначенням, але й для накачування інших виробів: гумових човнів, м’ячів, надувних басейнів і тому подібного.

Деякі моделі (переважно акумуляторні) обладнуються сигнальними ліхтарями. Якщо виставити такий компресор на дорозі, він може сигналізувати про аварійну зупинку.

Вибираючи компресор, варто також звернути увагу на такі нюанси:

  1. Кабель живлення має бути доволі довгим, бажано не менш як три метри, щоб можна було дотягнутися до будь-якого з коліс.
  2. Штуцер може бути як нарізним, так і швидкознімним. Латунні (бронзові) штуцери зручніші тим, що не схильні до корозії.
  3. Корпуси компресорів дедалі частіше виготовляють із пластику. Він легший, але все ж поступається металевим за довговічністю й удароміцністю.

Зображення взято з джерел: unsplash.com, pixabay.com

Вам сподобалася стаття?

0