Rozetka Blog

Як вибрати літні шини: правила вибору гуми для авто на літо

Сьогодні поговоримо про те, як вибрати літню гуму для різних типів автомобілів, коли це робити і на що звертати увагу в першу чергу.

Малюнок протектора літніх покришок розроблений для максимального зчеплення з асфальтом і ґрунтом. Виробники проектують канавки так, щоб вони допомагали ефективно відводити воду.

Деякі власники авто воліють всесезонні шини. Але такі покришки добре зарекомендували себе тільки для їзди в регіонах із м’яким кліматом, де термометр рідко показує нижче -5°C, а сніг або мокрий сніг випадає рідко.

Для легкового авто

Коли температура піднімається вище 5°C, зимовий протектор втрачає свої стартові характеристики, і це значить, що прийшла пора ставити легкові шини для літа.

Ще якихось років 20–30 назад сезони змін гуми чергувалися стабільно з року в рік. Але в місцях із кліматичними змінами водії поступово перейшли в режим інтуїтивної заміни. Хоча деякі орієнтири все ще залишилися. Наприклад, менш досвідченим водіям зручніше орієнтуватися на стабільну плюсову температуру від 7 до 10°C.

Купівля літньої гуми необхідна в двох причинах. Перша – знос. Коли покришка стирається до спеціальної мітки-індикатора внизу протектора, заміна потрібна якомога швидше.

Запам’ятайте! Якщо терміни і бюджет дозволяють, краще за все купувати літні шини в кінці зими або на початку весни. У цей період продавці пропонують хороший асортимент типорозмірів для машин усіх моделей і брендів.

Якщо стоїть завдання заощадити, спробуйте купити гуму в кінці сезону. Але через обмежений вибір визначитися з потрібним варіантом у цей час буде складніше.

Для кросовера

Правильно купити позашляхові шини допоможе оцінка покриття, по якому буде їздити автомобіль. Водіям кросоверів, які в основному переміщуються міськими дорогами з хорошим асфальтом, ідеально підходять шосейні шини.

Вони найкраще «тримають» асфальт і добре протистоять акваплануванню. Тому управління на сухому і мокрому асфальті з такими покришками легше і безпечніше, а маневреність вища.

Шосейні шини недостатньо потужні для їзди по бездоріжжю, зате з ґрунтовими путівцями справляються без проблем. Але і цю проблему можна успішно вирішити, якщо ставити шосейну гуму на кросовер з моно або повним приводом. У цьому випадку потужність машини зростає. Виняток – їзда по місцевості з якимись особливими, екстремальними умовами.

Якщо ви живете за містом і часто їздите по пересіченій місцевості, на кросовер краще ставити позашляхові шини. Є спеціальні моделі для прокатників і класичних позашляховиків. Вони відрізняються потужністю і ступенем захисту.

Позашляхові шини для кросоверів більш функціональні на дорогах без асфальтового покриття. Особливо в порівнянні з шосейною гумою. Спеціально розроблений дизайн і міцні матеріали роблять покришки ефективними на пересіченій місцевості і захищають від пошкоджень. Але на рівних і якісних дорогах асфальту позашляхові шини значно програють будь-яким шосейним моделям.

Як вибрати літні шини

Для вантажного авто

Головний критерій вибору вантажних шин, як і в попередньому випадку – параметри дорожнього покриття. Наприклад, спеціальна гума з регулятором тиску вважається оптимальним варіантом для використання на складних ділянках.

Порівняно невелика вага і короткий термін експлуатації через великі навантаження не заважає успішно використовувати такі покришки на будівельних майданчиках і сільськогосподарських об’єктах.

Для рівного асфальту підходять пневматичні покришки. Раніше у них був один недолік. Тиск у пошкоджених шинах падав занадто швидко, і це ставало причиною аварійних ситуацій. На щастя, компанія Dunlop перемогла цю проблему і перетворила недолік у перевагу. І про цю розробку ми обов’язково розповімо за кілька хвилин.

А зараз перейдемо до видів вантажних шин за типом конструкції. Їх усього два – діагональні і радіальні. Головна відмінність у розміщенні верств. Діагональна гума м’якша, підходить для використання в сільській місцевості, а радіальні, навпаки, створені для експлуатації на асфальті в міських умовах.

Крім конструкції важливо враховувати наявність або відсутність камери. У першому випадку гума буде важчою і вразливогою, а витрата палива вище. Тому сучасні водії намагаються переходити на безкамерні покришки. Їх вибирають за легку вагу, міцність і універсальність тому гума підходить майже для всіх видів вантажівок.

Перед покупкою рекомендуємо врахувати і особливості профілю. Розрізняють покришки з низьким, наднизьким і широким профілем. Для бездоріжжя оптимально підходить останній варіант. Для їзди на трасах зазвичай вибирають наднизькопрофільні або низькопрофільні шини.

В основному водії віддають перевагу саме низькому профілю, оскільки чим він нижчий, тим швидше стирається протектор і потрібно міняти старі покришки на нові.

Як підібрати шини за діаметром диска

Які літні шини вибрати, якщо у вас вже є диски під них? У цьому випадку важливо знати посадковий діаметр покришки. Все буде добре, якщо він співпадає з діаметром диска.

Коли вибираєте диски разом із шинами, відкрийте посібник з експлуатації і подивіться, ободи яких діаметрів підходять машині вашої моделі, купіть їх і вже потім підбирайте гуму за розміром.

Як вибрати літню гуму для автомобіля

Сучасні технології в шинах популярних брендів

Пам’ятаєте нашу розмову про пневматичні шини? Раніше вони вважалися аварійно небезпечними через часті проколи. Технологія Denloc від бренду Dunlop змінила ситуацію у кращу сторону.

Особливістю розробки стали канавки і виступ борту. Вони заважали спущеній шині зісковзувати з диска. Ця технологія побачила світ ще в 1973 році і продовжує існувати в модифікованому варіанті системи DSST. Завдяки їй пневматична покришка, яка втрачає тиск, проїжджає відстань до 80 км на швидкості до 80 км/год.

Шини інших брендів також відомі цікавими передовими розробками. Наприклад, гума Nokian відрізняється хорошим зчепленням із льодяною дорогою. Це стало можливим завдяки особливій конструкції шини і малюнку протектора. Технологія називається “ведмежий кіготь”. Протектор особливої форми допомагає утримувати транспортний засіб на будь-яких засніжених і слизьких покриттях навіть під час проходження поворотів. Технологія реалізована на різних серіях покришок лінійки Hakkapeliitta.

Якщо у вашому місті чи регіоні проблеми з кваліфікованими фахівцями з шиномонтажу, зверніть увагу на шини Continental із технологією Visual Alignment Indicator VAI. Розробка відповідає за контроль коректності установки колеса і правильне розташування осі. Система довгий час використовувалася на зарубіжних вантажівках, а з 2012 року представлена і на ринку СНД.

Які літні шини краще вибрати

Якщо говорити об’єктивно, покупка відповідних шин для свого чи службового авто – серйозна комплексна задача. Особливо для водіїв із невеликим стажем.

Уникнути поширених помилок вам допоможе консультант-експерт. Він докладно відповість на всі питання, розповість про типах шин, особливості виробів різних брендів і допоможе вибрати потрібний варіант.

Зображення взяті з джерела: Pixabay.com

Вам сподобалася стаття?

як зберігати зимові шини вліткукод кольору автомобілязимова рідина для склащо робити при перегріві двигунатипи автокомпресоріввідмінності антифризівантифрикційні присадкивплив Euro-6 на транспорткомпонентні динамікимиття двигуназасоби для очищення шкіри в авторозряджений акумуляторяк вибрати автомагнітолу з жк екраномяк вибрати автомобільний компресоряк правильно вибрати gps навігаторлайфхаки для зимової автогуми
Як завести авто з розрядженим акумулятором

Як завести авто з розрядженим акумулятором

02.07.2025
Як самостійно замінити колесо на дорозі

Як самостійно замінити колесо на дорозі

10.07.2025
Як підібрати колір автомобільної фарби для ремонту авто

Як підібрати колір автомобільної фарби для ремонту авто

28.05.2025