Сьогодні поговоримо про те, як вибрати літню гуму для різних типів автомобілів, коли це робити і на що звертати увагу в першу чергу.
Малюнок протектора літніх покришок розроблений для максимального зчеплення з асфальтом і ґрунтом. Виробники проєктують канавки так, щоб вони допомагали ефективно відводити воду.
Деякі власники авто воліють всесезонні шини. Але такі покришки добре зарекомендували себе тільки для їзди в регіонах із м’яким кліматом, де термометр рідко показує нижче -5°С, а сніг або мокрий сніг випадає рідко.
Для легкового авто
Коли температура піднімається вище 5°С, зимовий протєктор втрачає свої стартові характеристики, і це значить, що прийшла пора ставити легкові шини для літа.
Ще якихось років 20-30 назад сезони зміни гуми чергувалися стабільно з року в рік. Але в місці з кліматичними змінами водії поступово перейшли в режим інтуїтивної заміни. Хоча деякі орієнтири все ще залишилися. Наприклад, менш досвідченим водіям зручніше орієнтуватися на стабільну плюсову температуру від 7 до 10°С.
Купівля літньої гуми необхідна з двох причин. Перша – знос. Коли покришка стирається до спеціальної мітки-індикатора внизу протектора, заміна потрібна якомога швидше.
Якщо терміни і бюджет дозволяють, краще за все купувати літні шини в кінці зими або на початку весни. У цей період продавці пропонують хороший асортимент типорозмірів для машин усіх моделей і брендів.
Якщо стоїть завдання заощадити, спробуйте купити гуму в кінці сезону. Але через обмежений вибір визначитися з потрібним варіантом у цей час буде складніше.
Вам може бути цікаво
Для кросовера
Правильно купити позашляхові шини допоможе оцінка покриття, по якому буде їздити автомобіль. Водіям кросоверів, які в основному переміщуються міськими дорогами з хорошим асфальтом, ідеально підходять шосейні шини.
Вони найкраще «тримають» асфальт і добре протистоять акваплануванню. Тому управління на сухому і мокрому асфальті з такими покришками легше і безпечніше, а маневреність вище.
Шосейні шини недостатньо потужні для їзди по бездоріжжю, зате з ґрунтовими путівцями справляються без проблем. Але і цю проблему можна успішно вирішити, якщо ставити шосейну гуму на кросовер з моно або повним приводом. У цьому випадку потужність машини зростає. Виняток – їзда по місцевості з якимись особливими, екстремальними умовами.
Якщо ви живете за містом і часто їздите по пересіченій місцевості, на кросовер краще ставити позашляхові шини. Є спеціальні моделі для прокатників і класичних позашляховиків. Вони відрізняються потужністю і ступенем захисту.
Позашляхові шини для кросоверів більш функціональні на дорогах без асфальтного покриття. Особливо в порівнянні з шосейної гумою. Спеціально розроблений склад і малюнок протектора роблять покришки ефективними на пересіченій місцевості і захищають від пошкоджень. Але пам’ятайте, що в умовах міського асфальту позашляхові шини значно програють будь-яким шосейних моделям.
Для вантажного авто
Головний критерій вибору вантажних шин, як і в попередньому випадку – параметри дорожнього покриття. Наприклад, спеціальна гума з регулятором тиску вважається оптимальним варіантом для використання на складних ділянках.
Порівняно невелика вага і короткий термін експлуатації через великі навантаження не заважає успішно використовувати такі покришки на будівельних майданчиках і сільськогосподарських об’єктах.
Для рівного асфальту підходять пневматичні покришки. Раніше у них був один недолік. Тиск у пошкоджених шинах падав занадто швидко, і це ставало причиною аварійних ситуацій. На щастя, компанія Dunlop перемогла цю проблему і перетворила недолік у перевагу. І про цю розробку ми обов’язково розповімо за кілька хвилин.
А зараз перейдемо до видів вантажних шин за типом конструкції. Їх всього два – діагональні і радіальні. Головна відмінність у розміщенні верств. Діагональна гума м’якша, підходить для використання в сільській місцевості, а радіальні, навпаки, створені для експлуатації на асфальті в міських умовах.
Крім конструкції важливо враховувати наявність або відсутність камери. У першому випадку гума буде важчою і вразливою, а витрата палива вище. Тому сучасні водії намагаються переходити на безкамерні покришки. Їх вибирають за легку вагу, міцність і універсальність тому гума підходить майже для всіх видів вантажівок.
Перед покупкою рекомендуємо врахувати і особливості профілю. Розрізняють покришки з низьким, наднизьким і широким профілем. Для бездоріжжя оптимально підходить останній варіант. Для їзди на трасах зазвичай вибирають наднизькопрофільні або низькопрофільні шини.
В основному водії віддають перевагу саме низькому профілю, оскільки чим він нижчий, тим швидше стирається протєктор і потрібно міняти старі покришки на нові.
Вам може бути цікаво
Як підібрати шини за діаметром диска
Які літні шини вибрати, якщо у вас вже є диски під них? У цьому випадку важливо знати посадковий діаметр покришки. Все буде добре, якщо він співпадає з діаметром диска.
Коли вибираєте диски разом із шинами, відкрийте посібник з експлуатації і подивіться, ободи яких діаметрів підходять машині вашої моделі, купіть їх і вже потім підбирайте гуму за розміром.
Сучасні технології в шинах популярних брендів
Пам’ятаєте нашу розмова про пневматичні шини? Раніше вони вважалися аварійно небезпечними через часті проколи. Технологія Denloc від бренду Dunlop змінила ситуацію у кращу сторону.
Особливістю розробки стали канавки і виступ борту. Вони заважали спущеній шині зісковзувати з диска. Ця технологія побачила світ ще в 1973 році і продовжує існувати в модифікованому варіанті системи DSST. Завдяки їй пневматична покришка, яка втрачає тиск, проїжджає відстань до 80 км на швидкості до 80 км/ч.
Вам може бути цікаво
Шини інших брендів також відомі цікавими передовими розробками. Наприклад, гума Nokian відрізняється хорошим зчепленням із льодяною дорогою. Це стало можливим завдяки особливій конструкції шин і малюнку протєктора. Технологія називається “ведмежий кіготь”. Протєктор особливої форми допомагає утримувати транспортний засіб на будь-яких засніжених і слизьких покриттях навіть під час проходження поворотів. Технологія реалізована на різних серіях покришок лінійки Hakkapeliitta.
Якщо у вашому місті чи регіоні проблеми з кваліфікованими фахівцями з шиномонтажу, зверніть увагу на шини Continental із технологією Visual Alignment Indicator VAI. Розробка відповідає за контроль коректності установки колеса і правильне розташування осі. Система довгий час використовувалася на зарубіжних вантажівках, але з 2012 року представлена і на ринку СНД.
Якщо говорити об’єктивно, покупка відповідних шин для свого чи службового авто – серйозна комплексна задача. Особливо для водіїв із невеликим стажем.
Уникнути поширених помилок вам допоможе консультант-експерт. Він докладно відповість на всі питання, розповість про типах шин, особливості виробів різних брендів і допоможе вибрати потрібний варіант.
Зображення взяті з джерела: Pixabay.com.